La CUP-NCG presenta un pla de xoc per per abordar la crítica situació de la sanitat pública

Una proposta que els anticapitalistes han fet arribar al conseller de Salut a qui també han sol·licitat una trobada per abordar el problema

La sanitat pública està sota mínims, els seus professionals fa dies que ho alerten: falta de personal i recursos, les urgències col·lapsades i llistes d’espera inacabables. Davant aquesta situació, la CUP-NCG ha presentat un pla de xoc que  creu impresicible  per paliar el desmantellament que pateix el sistema

Una proposta de mínims que en cas que el govern apliqués immediatament podria revertir part del problema del sistema. En primer lloc, es demana millorar les condicions laborals del personal sanitari. En segon lloc, es planteja que s'enforteixi l’atenció primària. L’evidència científica demostra que els sistemes de salut basats en una atenció primària forta garanteixen nivells de salut més alts a la població. Per tant, pels independentistes és imprescindible que aquesta sigui una prioritat del Govern. I, en tercer lloc, s'insta a posar fi al drenatge de recursos públics a mans privades que gestionen serveis de salut. Només així, s'evitarà el continu malbaratament de recursos públics, la fugida del dret administratiu, els greuges entre les treballadores i el classisme que pateixen les usuàries. Algunes mesures per aturar aquest drenatge: Internalitzar del transport sanitari, el 061 i aprofitar la finalització dels concerts de centres sanitaris per assumir-ne la gestió i posar aquests centres i els respectius treballadors sota el paraigües de l’ICS.

És per aquest motiu, la CUP-NCG ha enviat aquesta proposta al nou conseller de salut a qui també li ha demanat una reunió per abordar el problema. La diputada, Laia Estrada, ha instat a Esquerra a "revertir les retallades i les polítiques privatitzadores impulsades i aplicades per la sociovergència". I ha avisat al nou conseller que "la sanitat cada cop té menys professionals i amb condicions més precàries que repercuteix en l’atenció a la població" i l'ha instat a revertir-ho immediatament. Estrada ha avisat que això no ho diu només la CUP si no que també "ho diuen les usuàries i les treballadores a qui s’està forçant a haver de protagonitzar mobilitzacions, protestes i fins i tot vagues".

"No ho diem la CUP, ho diuen les usuàries i les treballadores del sistema sanitari, a qui s’està forçant a haver de protagonitzar mobilitzacions, protestes i fins i tot vagues."