Carles Riera demana explicacions immediates al PDeCAT per l'acció d'aquest partit contra municipis de majoria republicana

El diputat de la CUP-CC al Parlament, Carles Riera ha visitat aquest dissabte a la tarda Sant Martí Sarroca (Alt Penedès) per donar suport explícit a l'actual govern CUP-ERC, que afronta el 30 d'abril a una moció de censura promoguda per un pacte CiU-PSC.

Riera ha volgut donar suport en nom de la CUP Nacional «a l'actual govern republicà independentista, legítim i escollit democràticament» de Sant Martí Sarroca i ha llençat la pregunta sobre «què fa el PDeCAT pactant amb un partit que ha donat suport al cop d'estat el 155 per fer fora a un govern municipal totalment legítim i que forma part d'un bloc republicà».

En aquest, sentit el diputat de la CUP-CC ha emplaçat al PDeCAT a nivell nacional a respondre immediatament «quin és el significat d'aquesta maniobra, que ens sembla contrària a la construcció de majories republicanes i independentistes en aquest país» que ha recordat que passen «no només a nivell del parlament i el govern sinó sobretot des de baix i començant pels municipis». «Aquesta estratègia és absolutament contrària a qualsevol estratègia de consolidació d'una majoria republicana al país».

Bloqueig de CiU mitjançant un trànsfuga per després acusar d'inacció

Per la seva banda, l'alcalde de Sant Martí Sarroca, Toni Ventura, d'Alternativa Martinenca-CUP, recorda que durant aquest mandat CiU ha utilitzat un trànsfuga per fer «bloqueig institucional contra totes les propostes d'interès pel municipi» que s'han volgut impulsar des del govern CUP-ERC «per interessos de poder i personals» amb l'objectiu «d'ara acusar-nos d'inacció i després presentar-se com a remei quan ells mateixos han estat la malaltia».

Com a mostra d'això Ventura posa com a exemple el bloqueig de CiU de projectes impulsats per la CUP com la renovació de la xarxa d'aigua potable o un projecte de calderes de biomassa que els impulsors de la moció «pretenen incloure ara en el seu programa de govern». En aquest sentit l'alcalde de Sant Martí Sarroca creu que la moció de censura un any de les municipals la impulsen «descaradament per fer campanya».